Bagasje

Hva gjør jeg med bagasjen min på ankomstdagen når jeg ikke kan komme inn i leiligheten/rommet før kl. 16?

Guidene sørger for at det vil være et sted du kan oppbevare bagasjen din på ankomstdagen inntil du kan komme inn i leiligheten/rommet ditt. Det samme gjelder på avreisedagen.

Slopetrotter fraråder at du etterlater verdisaker ettersom det kan være mange mennesker fra forskjellige selskaper som har adgang til lokalet. 

Guidene sørger for at det vil være et sted du kan oppbevare bagasjen din på ankomstdagen inntil du kan komme inn i leiligheten/rommet ditt. Det samme gjelder på avreisedagen.

Slopetrotter fraråder at du etterlater verdisaker ettersom det kan være mange mennesker fra forskjellige selskaper som har adgang til lokalet. 

Kan jeg betale for å ta med ekstra bagasje?

Nei, det kan du dessverre ikke. All bagasje utover det tillatte risikerer å bli avvist ved avgang og dermed ikke komme med flyet/bussen.  

Nei, det kan du dessverre ikke. All bagasje utover det tillatte risikerer å bli avvist ved avgang og dermed ikke komme med flyet/bussen.  

Betaling

Når skal reisen betales?

Ved bestilling skal det betales et depositum på kr. 2500,-, .Dette depositumet skal være innbetalt innen 3 dager etter bestillingstidspunktet. Ønsker du å tegne en avbestillingsforsikring skal denne legges til ved bestilling eller senest ved betaling av depositum for reisen.

Restbeløpet for reisen skal innbetales senest 42 dager før avreise.

Ved bestilling skal det betales et depositum på kr. 2500,-, .Dette depositumet skal være innbetalt innen 3 dager etter bestillingstidspunktet. Ønsker du å tegne en avbestillingsforsikring skal denne legges til ved bestilling eller senest ved betaling av depositum for reisen.

Restbeløpet for reisen skal innbetales senest 42 dager før avreise.

Hvordan betaler jeg for reisen?

Depositum og restbeløpet betales online på http://betaling.slopetrotter.no/. Her logger du inn med bookingnummer og passord. Bookingnummeret og passord finner du på reisebeviset i øvre høyre hjørne. 

Depositum og restbeløpet betales online på http://betaling.slopetrotter.no/. Her logger du inn med bookingnummer og passord. Bookingnummeret og passord finner du på reisebeviset i øvre høyre hjørne. 

Hva kan komme i tillegg til reisens pris?

Du kan legge til følgende til reisen din:

- Avbestillingsforsikring

- Forlengelse av heiskort, f.eks. til åtte dager hvis du reiser med buss

- Skitransport på fly

Du kan legge til følgende til reisen din:

- Avbestillingsforsikring

- Forlengelse av heiskort, f.eks. til åtte dager hvis du reiser med buss

- Skitransport på fly

Hvor finner jeg mitt bookingnummer og passord?

Passord og bookingnummer står i reisebeviset. Det står øverst i høyre hjørne. 

Passord og bookingnummer står i reisebeviset. Det står øverst i høyre hjørne. 

Hvor finne jeg min flybillett?

Når du bestiller en reise vil de motta et reisebevis/ billett på e-post. Her vil de også finne informasjon om innbetaling av reisen. Før du betaler, er det viktig at du kontrollerer at bekreftelsen stemmer overrens med det du har bestilt. 

Når du bestiller en reise vil de motta et reisebevis/ billett på e-post. Her vil de også finne informasjon om innbetaling av reisen. Før du betaler, er det viktig at du kontrollerer at bekreftelsen stemmer overrens med det du har bestilt. 

Kjør selv reise

Vi kjører selv i ferien - hvordan finner vi stedet og guiden?

Til våre kjør-selv-gjester sendes det en detaljert veibeskrivelse min. 8 dager før avreise.

I materialet finner du også kontaktinformasjon på guiden, samt adressen og postnummeret på overnattingsstedet.

Vi anbefaler at dere ringer til guiden når dere omtrentlig vet tidspunktet dere ankommer, så kan dere avtale hvor dere skal møtes.

Til våre kjør-selv-gjester sendes det en detaljert veibeskrivelse min. 8 dager før avreise.

I materialet finner du også kontaktinformasjon på guiden, samt adressen og postnummeret på overnattingsstedet.

Vi anbefaler at dere ringer til guiden når dere omtrentlig vet tidspunktet dere ankommer, så kan dere avtale hvor dere skal møtes.

Vi kjører selv, hvordan får vi informasjon når vi er kommet frem?

Før avreise til Alpene vil dere motta et velkomstbrev fra guidene på destinasjonen hvor dere vil finne et telefonnummer til guidene. Når dere nærmer dere destinasjonen kan dere ringe til guiden, fortelle hvor langt dere er kommet og avtale hvor dere skal møtes. Når dere ankommer vil dere få utlevert velkomstkonvolutten av deres guide, eller så vil den ligge klar til dere i resepsjonen, alt avhengig av hva dere avtaler over telefon.

I velkomstkonvolutt finner dere forskjellige informasjoner, bla. et løypekart og et ukeprogram. Her kan dere se hvor og når dere kan finne guiden som alltid vil være behjelpelig med å svare på spørsmål.

Før avreise til Alpene vil dere motta et velkomstbrev fra guidene på destinasjonen hvor dere vil finne et telefonnummer til guidene. Når dere nærmer dere destinasjonen kan dere ringe til guiden, fortelle hvor langt dere er kommet og avtale hvor dere skal møtes. Når dere ankommer vil dere få utlevert velkomstkonvolutten av deres guide, eller så vil den ligge klar til dere i resepsjonen, alt avhengig av hva dere avtaler over telefon.

I velkomstkonvolutt finner dere forskjellige informasjoner, bla. et løypekart og et ukeprogram. Her kan dere se hvor og når dere kan finne guiden som alltid vil være behjelpelig med å svare på spørsmål.

Vi kjører på ferie selv, og vil gjerne vite når vi kan komme inn i leiligheten/rommet vårt, så vi kan planlegge kjøreturen etter dette?

Dere kan vanligvis få tilgang til deres hotellrom/leilighet etter kl. 16 på ankomstdagen. Dette kan likevel variere litt fra destinasjon til destinasjon og alt avhengig av hvor dere skal bo.

Dere kan vanligvis få tilgang til deres hotellrom/leilighet etter kl. 16 på ankomstdagen. Dette kan likevel variere litt fra destinasjon til destinasjon og alt avhengig av hvor dere skal bo.

Overnatting

Når er leiligheten/rommet klart?

Vårt mål er å ha rommene og leilighetene klare på ankomstdagen senest kl. 16.00.

På avreisedagen skal rommene og leilighetene forlates i løpet av morgenen, vanligvis vil dette være mellom kl. 09.00 og kl. 10.00.

Vårt mål er å ha rommene og leilighetene klare på ankomstdagen senest kl. 16.00.

På avreisedagen skal rommene og leilighetene forlates i løpet av morgenen, vanligvis vil dette være mellom kl. 09.00 og kl. 10.00.

Når skal vi være ute av rommet/leiligheten vår på avreisedagen?

Dere skal vanligvis være ute av rommet/leiligheten kl. 9.00 eller 10.00 på formiddagen på avreisedagen. Nærmere informasjon vil man få av guiden på destinasjonen.

Dere skal vanligvis være ute av rommet/leiligheten kl. 9.00 eller 10.00 på formiddagen på avreisedagen. Nærmere informasjon vil man få av guiden på destinasjonen.

Er sluttrengjøring av leiligheten med i prisen?

Ja, det er sluttrengjøring er inkludert i prisen i stort sett alle leiligheter.

I enkelte leiligheter er sluttrengjøringen ikke inkludert i prisen. Om dette ikke tilfellet vil det fremgå fra reisebeviset.

Ja, det er sluttrengjøring er inkludert i prisen i stort sett alle leiligheter.

I enkelte leiligheter er sluttrengjøringen ikke inkludert i prisen. Om dette ikke tilfellet vil det fremgå fra reisebeviset.

Skal jeg ta med håndklær og sengetøy selv?

Hvis du bor på hotell eller frokostpensjonat skal du ikke ta med egne håndklær og sengetøy.

Skal du bo i en leilighet i Østerrike og Frankrike skal du heller ikke ta med egne håndklær og sengetøy. Det vil uansett fremgå av det endelige reisebeviset om håndklær og sengetøy er inkludert, eller om det skal tas med selv.

Skal du bo i en leilighet i Italia så skal du vanligvis ta med egne håndklær og sengetøy, med mindre noe annet fremgår fra reisebeviset.

Håndklær og sengetøy kan leies på destinasjonen for ca. 20 € pr. sett.

Hvis du bor på hotell eller frokostpensjonat skal du ikke ta med egne håndklær og sengetøy.

Skal du bo i en leilighet i Østerrike og Frankrike skal du heller ikke ta med egne håndklær og sengetøy. Det vil uansett fremgå av det endelige reisebeviset om håndklær og sengetøy er inkludert, eller om det skal tas med selv.

Skal du bo i en leilighet i Italia så skal du vanligvis ta med egne håndklær og sengetøy, med mindre noe annet fremgår fra reisebeviset.

Håndklær og sengetøy kan leies på destinasjonen for ca. 20 € pr. sett.

Er det mulig å leie håndklær og sengetøy på destinasjonen?

Ja, hvis du skal bo i leilighet er det mulig å leie håndklær og sengetøy på destinasjonen. Håndklær og sengetøy er inkludert på frokostpensjonater og hoteller.

Hvis du gjerne vil leie håndklær og sengetøy på destinasjonen er det en god idé å bestille det hjemmefra senest to uker før avreise, så guidene kan forberede det før dere ankommer.

Ja, hvis du skal bo i leilighet er det mulig å leie håndklær og sengetøy på destinasjonen. Håndklær og sengetøy er inkludert på frokostpensjonater og hoteller.

Hvis du gjerne vil leie håndklær og sengetøy på destinasjonen er det en god idé å bestille det hjemmefra senest to uker før avreise, så guidene kan forberede det før dere ankommer.

Hvordan fungerer Jokerrom i Canazei?

Jokerkategorien er minst tre-stjerner og inneholder i alt seks hoteller. Tre ligger i Canazei og tre i Campitello. Campitello er nabobyen, som ligger like før Canazei. Når du booker et jokerrom reiser du uspesifisert. Det vil si at du har mulighet for å få et fint rom til en veldig god pris, i gjengjeld får du først vite hvor du skal bo ved ankomst.

Kommer vi til å bo på det samme hotellet?

Er dere f.eks. to familier på åtte personer som har booket jokerrom, men reiser på samme reisebevis og bookingnummer, kommer dere til å bo sammen.

Er dere f.eks. to familier som ikke reiser på samme reisebevis og bookingnummer, men gjerne vil bo sammen, skal dere opplyse SlopeTrotter om dette senest to uker før avreise.

Kommer vi til å bo på det samme hotellet?

Er dere f.eks. to familier på åtte personer som har booket jokerrom, men reiser på samme reisebevis og bookingnummer, kommer dere til å bo sammen.

Er dere f.eks. to familier som ikke reiser på samme reisebevis og bookingnummer, men gjerne vil bo sammen, skal dere opplyse SlopeTrotter om dette senest to uker før avreise.

Hva skal jeg selv ta med når jeg skal bo i leilighet?

Ting som vi anbefaler at de selv tar med/kjøper til leiligheten er f.eks. oppvaskbørste, tørkepapir, såpe, toalettpapir osv. 

Ting som vi anbefaler at de selv tar med/kjøper til leiligheten er f.eks. oppvaskbørste, tørkepapir, såpe, toalettpapir osv. 

Hva er inkludert i en halvpensjon?

Halvpensjon inkluderer 7 x middag fra lørdag kveld til fredag kveld og 7 x frokost fra søndag morgen til lørdag morgen.

Halvpensjon inkluderer 7 x middag fra lørdag kveld til fredag kveld og 7 x frokost fra søndag morgen til lørdag morgen.

Hva er inkludert i en kvartpensjon?

Kvartpensjon inkluderer 7 x frokost fra søndag morgen til lørdag morgen.

Det er ikke frokost inkludert på ankomstdagen (lørdag).

Kvartpensjon inkluderer 7 x frokost fra søndag morgen til lørdag morgen.

Det er ikke frokost inkludert på ankomstdagen (lørdag).

Skal det betales depositum for leiligheten?

Ja, det skal betales et depositum for leiligheten på 150 NOK pr. person over 15 år. Depositum betales med bankkort eller kredittkort på Min skireise senest tre dager før avreise.

Pengene returneres innefor en 1 uke etter hjemkomst til samme bankkort eller kredittkort etter avsluttet reise, såfremt leiligheten er etterlatt i ordentlig stand og alt av inventar er intakt.

Bemerk at hvis dere betaler med kredittkort er pengene først synlige på kontoen ved neste avregning. 

Ja, det skal betales et depositum for leiligheten på 150 NOK pr. person over 15 år. Depositum betales med bankkort eller kredittkort på Min skireise senest tre dager før avreise.

Pengene returneres innefor en 1 uke etter hjemkomst til samme bankkort eller kredittkort etter avsluttet reise, såfremt leiligheten er etterlatt i ordentlig stand og alt av inventar er intakt.

Bemerk at hvis dere betaler med kredittkort er pengene først synlige på kontoen ved neste avregning. 

Dyr

Kan jeg ta hunden/katten min med til Alpene?

Der er svært få leiligheter i Alpene som tillater at man tar med hunden/katten sin, og det er en forutsetning at man kjører selv.

Kontakt oss på e-post eller telefon for nærmere informasjon.

Du kan lese mer om å reise med ditt kjæledyr på mattilsynets hjemmeside her. 

Der er svært få leiligheter i Alpene som tillater at man tar med hunden/katten sin, og det er en forutsetning at man kjører selv.

Kontakt oss på e-post eller telefon for nærmere informasjon.

Du kan lese mer om å reise med ditt kjæledyr på mattilsynets hjemmeside her. 

Kun transport

Kan jeg booke transport etter eget ønske?

Ja, du kan booke nøyaktig som du selv ønsker. 

Ring til oss på 21 08 17 18 eller send en mail til slopetrotter@slopetrotter.no 

Ja, du kan booke nøyaktig som du selv ønsker. 

Ring til oss på 21 08 17 18 eller send en mail til slopetrotter@slopetrotter.no 

Kan jeg booke overgang fra flyplassen til destinasjonen?

Ja, du kan booke overgang til destinasjonen t/r. 

Kontakt oss på telefon eller send en mail til slopetrotter@slopetrotter.dk 

Kommer du med et annet fly, men til samme flyplass er det viktig at flyet ditt lander før Slopetrotter sitt. Se flytidene her.

Ja, du kan booke overgang til destinasjonen t/r. 

Kontakt oss på telefon eller send en mail til slopetrotter@slopetrotter.dk 

Kommer du med et annet fly, men til samme flyplass er det viktig at flyet ditt lander før Slopetrotter sitt. Se flytidene her.

Flyreisen

Når mottar jeg flybilletten?

Det er ditt reisebevis og pass som er gyldige reisedokumenter og gjelder som din flybillett.

Dersom du skal fly med Norwegian vil ditt reservasjonsnummer fremgå av reisebeviset. Referansen vil bli tilsendt senest 24 timer før avreise. Dette kan brukes til inn-sjekk ved selvbetjeningen på flyplassen.

Vi anbefaler at du møter på flyplassen 2 timer før avreise.

Det er ditt reisebevis og pass som er gyldige reisedokumenter og gjelder som din flybillett.

Dersom du skal fly med Norwegian vil ditt reservasjonsnummer fremgå av reisebeviset. Referansen vil bli tilsendt senest 24 timer før avreise. Dette kan brukes til inn-sjekk ved selvbetjeningen på flyplassen.

Vi anbefaler at du møter på flyplassen 2 timer før avreise.

Jeg skal fly, får jeg tilsendt bagasjelapper?

Det blir ikke tilsendt bagasjelapper, dette vil de finne i innsjekksområdet på flyplassen. Bagasjen deres vil bli merket på flyplassen ved inn-sjekk med en strekkode. 

Det blir ikke tilsendt bagasjelapper, dette vil de finne i innsjekksområdet på flyplassen. Bagasjen deres vil bli merket på flyplassen ved inn-sjekk med en strekkode. 

Er det en guide som mottar meg på flyplassen?

Ja. Når dere kommer ut fra ankomstkontrollen vil det stå en guide og vente på dere.

Det er nesten alltid en guide med på bussen, men dersom det ikke er det så vil det være en guide som sender dere avgårde fra flyplassen og en guide som tar imot dere på destinasjonen.

Ja. Når dere kommer ut fra ankomstkontrollen vil det stå en guide og vente på dere.

Det er nesten alltid en guide med på bussen, men dersom det ikke er det så vil det være en guide som sender dere avgårde fra flyplassen og en guide som tar imot dere på destinasjonen.

Hvor mye bagasje kan jeg ha med på flyet?

På de fleste flyrutene er det  15 kg + 5 kg håndbagasje pr. person som gjelder, men det er enkelte unntak. Se hva som gjelder for den ruten du har valgt på vår reiseinformasjon. 

Vekten av skistøvler medregnes i bagasjen, dersom det ikke betales et skitransport. Er det betalt skitransport tillegg kan ski og støvler tas med i tillegg til den fastsatte bagasjemengden. Husk å bestille det på forhånd.

Skitransport koster 600 kroner.

På de fleste flyrutene er det  15 kg + 5 kg håndbagasje pr. person som gjelder, men det er enkelte unntak. Se hva som gjelder for den ruten du har valgt på vår reiseinformasjon. 

Vekten av skistøvler medregnes i bagasjen, dersom det ikke betales et skitransport. Er det betalt skitransport tillegg kan ski og støvler tas med i tillegg til den fastsatte bagasjemengden. Husk å bestille det på forhånd.

Skitransport koster 600 kroner.

Kan jeg ha skistøvlene mine med som håndbagasje?

Ja, du kan godt ha skistøvlene dine med som håndbagasje så lenge de ikke overskrider 5 kg i vekt og 55 x 40 x 20 cm i størrelse.

Ja, du kan godt ha skistøvlene dine med som håndbagasje så lenge de ikke overskrider 5 kg i vekt og 55 x 40 x 20 cm i størrelse.

Kan jeg forhåndsbestille/kjøpe tax-free varer på flyet?

Det er ikke mulig å forhåndsbestille tax-free varer før reisen. Du kan heller ikke regne med at det er tax-free shopp ombord på flyet.

Det er ikke mulig å forhåndsbestille tax-free varer før reisen. Du kan heller ikke regne med at det er tax-free shopp ombord på flyet.

Kan jeg få poeng/miles på flyreisen min?

Reiser du med våre charterfly fra Austrian Airlines, og du er medlem av miles&more, kan du tjene miles så lenge du reiser tur/retur.
 
Reiser du med Norwegian får du ingen poeng.
 
Reiser du med våre Charterfly fra BRA Braathens Regional Airlines får du ingen miles/poeng.
 
Reiser du med våre charterfly fra JetTime får du ingen miles/poeng
 
Reiser du med SAS Charter får du ingen poeng.
 
 
Hvordan får jeg mine miles/poeng?
 
For at du skal kunne få dine poeng/miles, må du medbringe medlemskortet ditt og fremvise det ved check-in.
 
 
Kan jeg etterregistrere poeng jeg ikke har fått?
 
For å få poengene fra din tidligere reise, ber vi om at du kontakter flyselskapet du er medlem hos.
Reiser du med våre charterfly fra Austrian Airlines, og du er medlem av miles&more, kan du tjene miles så lenge du reiser tur/retur.
 
Reiser du med Norwegian får du ingen poeng.
 
Reiser du med våre Charterfly fra BRA Braathens Regional Airlines får du ingen miles/poeng.
 
Reiser du med våre charterfly fra JetTime får du ingen miles/poeng
 
Reiser du med SAS Charter får du ingen poeng.
 
 
Hvordan får jeg mine miles/poeng?
 
For at du skal kunne få dine poeng/miles, må du medbringe medlemskortet ditt og fremvise det ved check-in.
 
 
Kan jeg etterregistrere poeng jeg ikke har fått?
 
For å få poengene fra din tidligere reise, ber vi om at du kontakter flyselskapet du er medlem hos.

Kan jag ta med en lavin/ABS-ryggsekk på flyet?

For å få ta med en ryggsekk med ABS-utstyr krever det en godkjennelse fra oss samt flyselskapet. Vi ber deg derfor ta kontakt med oss så kan vi undersøke muligheten for godkjenning.

For å få ta med en ryggsekk med ABS-utstyr krever det en godkjennelse fra oss samt flyselskapet. Vi ber deg derfor ta kontakt med oss så kan vi undersøke muligheten for godkjenning.

Forsikring

Jeg er blitt syk og har avbestillingsforsikring - hva gjør jeg?

Avbestilling skal meldes til Slopetrotter Skitours snarest mulig, og før reisen er påbegynnt. Når vi har mottatt meldingen din får du en skriftlig bekreftelse fra oss, som du kan bruke i forhold til forsikringsselskapet ditt.

Har du tegnet din avbestillingsforsikring direkte hos Slopetrotter Skitours skal du utfylle skademeldingsskjemaet her: Skademeldingsskjema  og sende den til Slopetrotter Skitours.

Avbestilling skal meldes til Slopetrotter Skitours snarest mulig, og før reisen er påbegynnt. Når vi har mottatt meldingen din får du en skriftlig bekreftelse fra oss, som du kan bruke i forhold til forsikringsselskapet ditt.

Har du tegnet din avbestillingsforsikring direkte hos Slopetrotter Skitours skal du utfylle skademeldingsskjemaet her: Skademeldingsskjema  og sende den til Slopetrotter Skitours.

Jeg er blitt syk og har ikke avbestillingsforsikring - hva gjør jeg?

Prisen på avbestillingen avhenger av hvor lenge før reisen du blir syk.

Les mer under Reisevilkår eller ring til oss på 21 08 17 18.

Prisen på avbestillingen avhenger av hvor lenge før reisen du blir syk.

Les mer under Reisevilkår eller ring til oss på 21 08 17 18.

Reisen

Skal jeg ta med pass på reisen?

Ja, og du skal alltid medbringe pass når du skal ut å fly. Husk på at det er gyldig. 

Ja, og du skal alltid medbringe pass når du skal ut å fly. Husk på at det er gyldig. 

Kan jeg ta med to par ski i samme skipose?

Nei, det er kun et par ski som tillates i skiposen, det er dette en evnt. utbetaling av forsikring vil dekke.

Nei, det er kun et par ski som tillates i skiposen, det er dette en evnt. utbetaling av forsikring vil dekke.

Glemte saker

Jeg har glemt min favorittgenser på hotellet - hvordan får jeg tak i den?

Du kontakter oss via slopetrotter@slopetrotter.no eller telefon på 21 08 17 18.

Vi ber guidene om å finne den mistede gjenstanden. Finner vi den blir den sendt hjem til Norge og videre hjem til deg. pr. etterkrav + et gebyr på kr. 200,-

Du kontakter oss via slopetrotter@slopetrotter.no eller telefon på 21 08 17 18.

Vi ber guidene om å finne den mistede gjenstanden. Finner vi den blir den sendt hjem til Norge og videre hjem til deg. pr. etterkrav + et gebyr på kr. 200,-

Skileie

Kan jeg leie ski når jeg kommer frem til destinasjonen?

Det er selvfølgelig også mulig å leie ski når du er ankommet destinasjonen. Fordelen med å booke og betale skileie hjemmefra er at du kan bare hente ut utstyret når du kommer frem. Guidene på destinasjonen vet hva du skal leie, og ofte er det å finne i skiutleien allerede på ankomstdagen.

Det er selvfølgelig også mulig å leie ski når du er ankommet destinasjonen. Fordelen med å booke og betale skileie hjemmefra er at du kan bare hente ut utstyret når du kommer frem. Guidene på destinasjonen vet hva du skal leie, og ofte er det å finne i skiutleien allerede på ankomstdagen.

Hva gjør jeg hvis jeg vil leie ski hjemmefra?

Du går inn under Min skireise i den øverste menyen. Her logger du inn med bookingnummeret ditt og passord, som du finner øverst i høyre hjørne av reisebeviset.

Her kan du velge hvilken type ski du vil leie, hvor mange dager og hvilken dag skileien skal begynne. 

For deg som flyr er det for eksempel normalt seks dager som begynner på søndagen.

Fordelen med å booke og betale skileie hjemmefra er at du kan gå å hente ut skal utstyret når du kommer frem. Guidene på destinasjonen vet hva du skal leie, og ofte er det  mulig å hente ut skiene allerede på ankomstdagen.

Du går inn under Min skireise i den øverste menyen. Her logger du inn med bookingnummeret ditt og passord, som du finner øverst i høyre hjørne av reisebeviset.

Her kan du velge hvilken type ski du vil leie, hvor mange dager og hvilken dag skileien skal begynne. 

For deg som flyr er det for eksempel normalt seks dager som begynner på søndagen.

Fordelen med å booke og betale skileie hjemmefra er at du kan gå å hente ut skal utstyret når du kommer frem. Guidene på destinasjonen vet hva du skal leie, og ofte er det  mulig å hente ut skiene allerede på ankomstdagen.

Heiskort

Behøver jeg bilde på heiskortet?

På visse reisemål skal man ha foto på heiskortet. Det gjelder:

Italia
Passo Tonale: 8 dagers heiskort eller mer.
Canazei: 9 dagers heiskort eller mer.
Livigno: 10 dagers heiskort eller mer.
Champoluc: Bilde ikke nødvendig.
Cervinia: Bilde ikke nødvendig.
Sestriere: Bilde ikke nødvendig.

Østerrike
Bad Gastein: 9 dagers heiskort eller mer.
Wagrain: 9 dagers heiskort eller mer.
Sölden: 8 dagers heiskort eller mer.
Zell am See: 8 dagers heiskort eller mer.
St. Anton: 10 dagers heiskort eller mer.
Saalbach: 9 dagers heiskort eller mer.
Zell am Ziller: Bilde ikke nødvendig.
Maria Alm: 9 dagers heiskort eller mer.

Italia
Passo Tonale: 8 dagers heiskort eller mer.
Canazei: 9 dagers heiskort eller mer.
Livigno: 10 dagers heiskort eller mer.
Champoluc: Bilde ikke nødvendig.
Cervinia: Bilde ikke nødvendig.
Sestriere: Bilde ikke nødvendig.

Østerrike
Bad Gastein: 9 dagers heiskort eller mer.
Wagrain: 9 dagers heiskort eller mer.
Sölden: 8 dagers heiskort eller mer.
Zell am See: 8 dagers heiskort eller mer.
St. Anton: 10 dagers heiskort eller mer.
Saalbach: 9 dagers heiskort eller mer.
Zell am Ziller: Bilde ikke nødvendig.
Maria Alm: 9 dagers heiskort eller mer.

Er heiskortene klare til oss når vi ankommer?

Ja, guidene har de klare til dere ved ankomsten.

Ja, guidene har de klare til dere ved ankomsten.

Er prisene på hjemmesiden inkl. heiskort?

Ja, prisene på hjemmesiden er inklusiv 6 dagers heiskort. Heiskortet kan dere ved bestilling av reisen, utvide til flere dager mot et tillegg.

Ja, prisene på hjemmesiden er inklusiv 6 dagers heiskort. Heiskortet kan dere ved bestilling av reisen, utvide til flere dager mot et tillegg.

Kan jeg forlenge heiskortet på destinasjonen?

 Ja, det kan du, men kun så lenge du ikke har brukt det. Du kan altså ikke forlenge det midt i uken når du har brukt det.

Når du er ankommet, og har fått heiskortet ditt, går du ned på heiskortkontoret og får forlenget det. Likevel anbefaler Slopetrotter deg å forlenge heiskortet ditt hjemmefra. Det kan spare deg for mye tid når du har ankommet detinasjonen.

 Ja, det kan du, men kun så lenge du ikke har brukt det. Du kan altså ikke forlenge det midt i uken når du har brukt det.

Når du er ankommet, og har fått heiskortet ditt, går du ned på heiskortkontoret og får forlenget det. Likevel anbefaler Slopetrotter deg å forlenge heiskortet ditt hjemmefra. Det kan spare deg for mye tid når du har ankommet detinasjonen.

Hvorfor skal jeg forlenge heiskortet hjemmefra før avreise?

Dersom du ønsker å ha flere dager på ski er det en god idé å forlenge heiskortet før du drar hjemmefra. Når du ankommer destinasjonen får du utlevert heiskortet i velkomstkonvolutten din og du slipper en tur til heiskort kontoret, der man kan oppleve kø. 

Det er selvfølgelig også mulig å forlenge heiskortet når du er ankommet destinasjonen, men kun før det benyttes for første gang.

Dersom du ønsker å ha flere dager på ski er det en god idé å forlenge heiskortet før du drar hjemmefra. Når du ankommer destinasjonen får du utlevert heiskortet i velkomstkonvolutten din og du slipper en tur til heiskort kontoret, der man kan oppleve kø. 

Det er selvfølgelig også mulig å forlenge heiskortet når du er ankommet destinasjonen, men kun før det benyttes for første gang.

Hvor på reisebeviset mitt kan jeg se at jeg har booket heiskort?

På den første siden av reisebeviset ditt vil det være en liste over deltagerne på reisen. Ditt navn vil stå i kolonnen ”Deltagere” på reisebeviset. Den tredje kolonnen heter ”Heiskort” og her, ved siden av navnet ditt, står det f.eks.: 6 d., søndag 01-01-2014, Standard. Det betyr at du har heiskort i seks dager med start på søndagen den pågjeldende datoen, og at du har booket et standard heiskort. På enkelte destinasjoner er det mulig å utvide heiskortet. Har du bestilt et utvidet heiskort vil det fremgå etter startdatoen på heiskortet. 

På den første siden av reisebeviset ditt vil det være en liste over deltagerne på reisen. Ditt navn vil stå i kolonnen ”Deltagere” på reisebeviset. Den tredje kolonnen heter ”Heiskort” og her, ved siden av navnet ditt, står det f.eks.: 6 d., søndag 01-01-2014, Standard. Det betyr at du har heiskort i seks dager med start på søndagen den pågjeldende datoen, og at du har booket et standard heiskort. På enkelte destinasjoner er det mulig å utvide heiskortet. Har du bestilt et utvidet heiskort vil det fremgå etter startdatoen på heiskortet. 

Mat

Inngår halv- eller kvartpensjon?

Innunder de forskjellige hotellene vil det stå 1/2-pensjon eller 1/4-pensjon i den beskrivende teksten. I leiligheter inngår det ikke pensjon.

Innunder de forskjellige hotellene vil det stå 1/2-pensjon eller 1/4-pensjon i den beskrivende teksten. I leiligheter inngår det ikke pensjon.

Jeg er allergisk - hva gjør jeg i forhold til mat?

Hvis du er allergisk skal du kontakte Slopetrotter på slopetrotter@slopetrotter.no, eller telefon 21 08 17 18, senest tre uker før avreise og forklare hva du ikke tåler. Slopetrotter kontakter hotellet/pensjonatet og gir informasjonen videre. Vær oppmerksom på at tilbudet ofte er begrenset. 

Hvis du er allergisk skal du kontakte Slopetrotter på slopetrotter@slopetrotter.no, eller telefon 21 08 17 18, senest tre uker før avreise og forklare hva du ikke tåler. Slopetrotter kontakter hotellet/pensjonatet og gir informasjonen videre. Vær oppmerksom på at tilbudet ofte er begrenset. 

Er det mulig å få vegetarmat?

Hvis du er vegetar skal du kontakte Slopetrotter på mail, slopetrotter@slopetrotter.no, eller telefon 21 08 17 18, senest tre uker før avreise, og forklare hva du ikke tåler. Slopetrotter kontakter hotellet/pensjonatet og gir informasjonen videre. Vær oppmerksom på at tilbudet av vegetarmat ofte er begrenset. 

Hvis du er vegetar skal du kontakte Slopetrotter på mail, slopetrotter@slopetrotter.no, eller telefon 21 08 17 18, senest tre uker før avreise, og forklare hva du ikke tåler. Slopetrotter kontakter hotellet/pensjonatet og gir informasjonen videre. Vær oppmerksom på at tilbudet av vegetarmat ofte er begrenset. 

Skiskole

Hvor mye koster det å være med på skiskole?

Prisen på skiskole finner du under de enkelte destinasjonene.

Prisen på skiskole finner du under de enkelte destinasjonene.

Hvordan booker jeg skiskole hjemmefra?

Du kan booke skiskole hjemmefra ved å gå inn på Min skireise, øverst på siden. Her logger du inn med bookingnummer og passord, som du finner øverst i høyre hjørne på reisebeviset ditt.

Du kan booke skiskole hjemmefra ved å gå inn på Min skireise, øverst på siden. Her logger du inn med bookingnummer og passord, som du finner øverst i høyre hjørne på reisebeviset ditt.

Er det også mulig å booke skiskole når jeg er kommet frem til destinasjonen?

Ja, det er det. Du kan henvende deg til guiden på destinasjonen, så vil han/hun være behjelpelig med å finne en skiskole som passer deg. Likevel er det alltid en god idé å booke i god tid, og husk at gruppeundervisning vanligvis starter allerede søndag eller mandag. 

Ja, det er det. Du kan henvende deg til guiden på destinasjonen, så vil han/hun være behjelpelig med å finne en skiskole som passer deg. Likevel er det alltid en god idé å booke i god tid, og husk at gruppeundervisning vanligvis starter allerede søndag eller mandag. 

Internett/Wi-fi

Finnes det internett/Wi-Fi på mitt hotell eller min leilighet?

Inne under hvert bosted på hjemmesiden vår kan du se informasjon om det finnes tilgang til internett på din innkvartering.

Inne under hvert bosted på hjemmesiden vår kan du se informasjon om det finnes tilgang til internett på din innkvartering.

Hvordan er kvaliteten på internettet/Wi-Fi?

Kvaliteten og hastigheten varierer fra bosted til bosted. Man kan altså ikke forvente seg å spille, streame eller laste ned store filer.

Kvaliteten og hastigheten varierer fra bosted til bosted. Man kan altså ikke forvente seg å spille, streame eller laste ned store filer.

Er internett/Wi-Fi gratis?

Om internettet er gratis eller koster varierer fra bosted til bosted. Pris kan variere.

Om internettet er gratis eller koster varierer fra bosted til bosted. Pris kan variere.

Om internett/Wi-Fi ikke er gratis, hvordan kjøper jeg så internett/Wi-Fi?

Kjøp av internett/Wi-Fi bruker å skje på selve destinasjonen. Spørs først i resepsjonen om kjøp av Wi-Fi/Internett. Finnes det ingen resepsjon kan du spørre guidene.

Kjøp av internett/Wi-Fi bruker å skje på selve destinasjonen. Spørs først i resepsjonen om kjøp av Wi-Fi/Internett. Finnes det ingen resepsjon kan du spørre guidene.

Hvordan får jeg tilgang til internett/Wi-Fi koden?

Koden bruker vanligvis å finnes på de respektive bosted. I tilfellet koden ikke finnes kan du spørre guidene på plassen.

Koden bruker vanligvis å finnes på de respektive bosted. I tilfellet koden ikke finnes kan du spørre guidene på plassen.